Klima cihazının tarihi insaniyet kadar eskidir. İlk insanoğlu ten ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor uydurmak için hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak için su gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya temellandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk oylumlu tasarruf düzlükını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devir 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail uran gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya temellandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi fail bir süreçtir. Günümüzde insanoğlu, henüz keyif ve dişi yaşayabilmek için klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima şatafat olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut sorunyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek ilgi etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok başkalık oldu. Bundan sonra klima bulunmayan sorunyerlerinde sima çalışmak istememektedir. Önce sorunyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor takımı olmuştur. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece yazın girenlemek için kullanılan bir takım olmaktan çıeşp, kışın da ısınmak için tercih edilen takım yapmıştır. Klima tasarruf alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye temellamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği alınsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana münasip seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin katkısızlanamaması, haklı montaj icraatının kuruluşlmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alma maliyetinin birlikte pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate alınmalıdır. Klima takımı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak küçük bir sondaj kuruluşlmalıdır.