Kişinin yaşadığı sosyete içre değeri olan , kudret, hesap ve başka davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tümüdür.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belirli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanımı mimarilabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına mütenasip ) bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık gereğince;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğmeseletirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç taban öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bütün kültürler midein özdeşdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme midein kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre gereğince bileğmeseleebilir, fakat sürecin doğası bileğmeselemez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birfena filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanımı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içre eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmeseleikliği” ve “süreç” gibi kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim bilimi, beşer midein ömür boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere mütenasip olabileceği gibi istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, yetişek merkezleri gibi mekânlarda maruz yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek yapmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise otomatik vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzen olarak ele aldatmaındığında ise yetişek sisteminin üç taban ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Müddetç; meslek içre meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, mezuniyet, test özları gibi istenilen davranış bileğmeseleiklikleridir.